Poniżej znajduje się lista wszystkich artykułów. Do listy artykułów dotyczących tylko danej gry można przejść poprzez linki:
Zeus Pan Olimpu
| Cesarz: Narodziny Państwa Środka
| Anno 1602
| Knights and Merchants
Solucje gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 7.1 | wyświetlenia: 44143 | komentarze: 8
[Solucje] Narodziny Atlantydy
autor: ziemek8 | ocena: 7.1 | wyświetlenia: 44143 | komentarze: 8
I - Stolica (Atlantis)
cele:
surowce:
Epizod bardzo łatwy. Niezwykle ciekawa, chociaż trochę denerwująca mapa. Jak zwykle musimy zacząć od solidnych podstaw, budować domostwa, stawiać fontanny, szpitale, biblioteki, obserwatoria, pracownie wynalazców, budynki rolnicze, hodować owieczki, zbierać oliwki i robić wszystko aby przejść do następnego epizodu. Pamiętaj o tym, że twoje miasto będzie się rozrastać, będziesz zmuszony do budowania dużych obiektów takich jak świątynie, hipodrom i piramidy, więc dobrze zaprojektuj miasto.
« zobacz więcej »
cele:
- ludność - 1000
- 500 ludzi zamieszkujących dom
surowce:
- pszenica
- ryby
- bydło
- dziczyzna
- pomarańcze
- runo
- oliwki (oliwa)
- winogrona (wino)
- marmur
- granit
- drewno
- orychalk
- brąz
Epizod bardzo łatwy. Niezwykle ciekawa, chociaż trochę denerwująca mapa. Jak zwykle musimy zacząć od solidnych podstaw, budować domostwa, stawiać fontanny, szpitale, biblioteki, obserwatoria, pracownie wynalazców, budynki rolnicze, hodować owieczki, zbierać oliwki i robić wszystko aby przejść do następnego epizodu. Pamiętaj o tym, że twoje miasto będzie się rozrastać, będziesz zmuszony do budowania dużych obiektów takich jak świątynie, hipodrom i piramidy, więc dobrze zaprojektuj miasto.
« zobacz więcej »
Solucje gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 7.0 | wyświetlenia: 27244 | komentarze: 0
[Solucje] Prace Heraklesa
autor: ziemek8 | ocena: 7.0 | wyświetlenia: 27244 | komentarze: 0
I - Preludium (Tyryns)
cele:
surowce:
Miasto najlepiej zbudować obok łąki. Produkcja runa to kwestia czasu, wystarczy około 5 szop postrzygaczy (najlepiej wybudować je na wyspie). Aby wyżywić wszystkich ludzi wystarczy 5 domków myśliwskich. Pieniędzy nie powinno Ci zabraknąć, jeżeli jednak tak się stanie spróbuj coś eksportować.
« zobacz więcej »
cele:
- produkcja na rok 30 motków runa
- co najmiej 250 ludzi w domostwo
- skarbiec - 7500 drachm
surowce:
- jeżowce
- dziczyzna
- runo
Miasto najlepiej zbudować obok łąki. Produkcja runa to kwestia czasu, wystarczy około 5 szop postrzygaczy (najlepiej wybudować je na wyspie). Aby wyżywić wszystkich ludzi wystarczy 5 domków myśliwskich. Pieniędzy nie powinno Ci zabraknąć, jeżeli jednak tak się stanie spróbuj coś eksportować.
« zobacz więcej »
Solucje gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 6.9 | wyświetlenia: 28347 | komentarze: 0
[Solucje] Wyprawy Jazona
autor: ziemek8 | ocena: 6.9 | wyświetlenia: 28347 | komentarze: 0
I - Uwolnić Herosa (Jolkos)
cele:
surowce:
W tym epizodzie będziesz potrzebował Heraklesa, wymaga on m.in. 32 amfory wina, ale nie martw się - dostaniesz je w prezencie, spełnienie reszty jego warunków nie powinno stanowić problemu. Po przybyciu Heraklesa pozwól mu najpierw zabić Cerbera, który z pewnością dał się we znaki, a później wyślij go aby uwolnił Tezeusza.
« zobacz więcej »
cele:
- Uwolnij Tezeusza
- Zabij Cerbera
- skarbiec - 3000 drachm
surowce:
- pszenica
- marchew
- ryby
- ser
- runo
- drewno
W tym epizodzie będziesz potrzebował Heraklesa, wymaga on m.in. 32 amfory wina, ale nie martw się - dostaniesz je w prezencie, spełnienie reszty jego warunków nie powinno stanowić problemu. Po przybyciu Heraklesa pozwól mu najpierw zabić Cerbera, który z pewnością dał się we znaki, a później wyślij go aby uwolnił Tezeusza.
« zobacz więcej »
Solucje gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 6.9 | wyświetlenia: 84915 | komentarze: 22
[Solucje] Perseusz i Meduza
autor: ziemek8 | ocena: 6.9 | wyświetlenia: 84915 | komentarze: 22
I - Nowy styl życia (Argos)
cele:
surowce:
Aby wyprodukować 20 miotków runa przez rok w zupełności wystarczą 3 szopy postrzygaczy. Sprzedając runo Trezanowi (kupuje on 24 miotki na rok) zarobisz więcej niż 500 drachm na rok. Nie przesadzaj z ludnością, miasto w tym epizodzie nie musi i nie powinno przekraczać 1000 mieszkańców, ponieważ moga wyninąć z tego problemy, np z bezrobociem czy zbyt niską produkcją żywności.
« zobacz więcej »
cele:
- co najmniej 500 ludzi w domach
- produkcja na rok 20 miotków runa
- roczny zysk 500 drachm
surowce:
- ryby
- runo
Aby wyprodukować 20 miotków runa przez rok w zupełności wystarczą 3 szopy postrzygaczy. Sprzedając runo Trezanowi (kupuje on 24 miotki na rok) zarobisz więcej niż 500 drachm na rok. Nie przesadzaj z ludnością, miasto w tym epizodzie nie musi i nie powinno przekraczać 1000 mieszkańców, ponieważ moga wyninąć z tego problemy, np z bezrobociem czy zbyt niską produkcją żywności.
« zobacz więcej »
Solucje gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 7.0 | wyświetlenia: 108219 | komentarze: 22
[Solucje] Zeus i Europa
autor: ziemek8 | ocena: 7.0 | wyświetlenia: 108219 | komentarze: 22
I - Założenie Teb (Teby)
cele:
surowce:
Spokojnie rozbuduj miasto, na razie nic Ci nie grozi. Niestety po jakimś czasie w kamieniołomie pojawi się Hydra, nic nie da się z nią zrobić w tym epizodzie, jednak nie martw się zbytnio - nie będzie Ci przeszkadzać.
II - Smok (Teby)
cele:
« zobacz więcej »
cele:
- ludność - 1000
surowce:
- pszenica
- ser
- runo
- oliwki (oliwa)
- marmur
Spokojnie rozbuduj miasto, na razie nic Ci nie grozi. Niestety po jakimś czasie w kamieniołomie pojawi się Hydra, nic nie da się z nią zrobić w tym epizodzie, jednak nie martw się zbytnio - nie będzie Ci przeszkadzać.
II - Smok (Teby)
cele:
- produkcja na rok - 48 płyt marmuru
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 4.0 | wyświetlenia: 13196 | komentarze: 0
[Edytor] Informacje techniczne
autor: ziemek8 | ocena: 4.0 | wyświetlenia: 13196 | komentarze: 0
Kiedy stworzysz własną misję, w folderze 'Adventures' pojawi się nowy folder z nazwą zawierającego ją pliku. Znajdą się w nim następujące pliki:
Kod: [Zaznacz]nazwaplikutwojejmisji.pakJest to plik czytany przez program podczas odtwarzania misji. Musisz go przesłać każdemu, komu chciałbyś udostępnić stworzoną przez siebie misję.
Kod: [Zaznacz]nazwaplikutwojejmisji.setTen plik zawiera wszystkie ustawienia misji.
nazwaplikutwojejmisjiP.map. Szczegółowe informacje o mapie terenu Miasta macierzystego. Plik ten można wczytywać z edytora.
« zobacz więcej »
Kod: [Zaznacz]nazwaplikutwojejmisji.pakJest to plik czytany przez program podczas odtwarzania misji. Musisz go przesłać każdemu, komu chciałbyś udostępnić stworzoną przez siebie misję.
Kod: [Zaznacz]nazwaplikutwojejmisji.setTen plik zawiera wszystkie ustawienia misji.
nazwaplikutwojejmisjiP.map. Szczegółowe informacje o mapie terenu Miasta macierzystego. Plik ten można wczytywać z edytora.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 26014 | komentarze: 8
[Edytor] Rysunki w tekstach wprowadzających i kończących
autor: ziemek8 | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 26014 | komentarze: 8
Jeżeli chcesz uatrakcyjnić swoją misję, zawsze możesz ułożyć ciekawe teksty, które później możesz wzbogacić o kilka ciekawych rysunków. Poniższa lista zawiera wszystkie możliwe kombinacje, które należy użyć, aby uzyskać dany efekt.
1. Ludzie:
@G65 - przybywająca rodzina,
@G66 - emigranci,
@G67 - bezdomny,
@G69 - plantator,
@G71 - poborca podatkowy,
@G72 - strażak,
@G75 - bandyta,
@G79 - dyskobol,
@G80 - filozof,
@G81 - sportowiec,
« zobacz więcej »
1. Ludzie:
@G65 - przybywająca rodzina,
@G66 - emigranci,
@G67 - bezdomny,
@G69 - plantator,
@G71 - poborca podatkowy,
@G72 - strażak,
@G75 - bandyta,
@G79 - dyskobol,
@G80 - filozof,
@G81 - sportowiec,
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 4.5 | wyświetlenia: 16114 | komentarze: 0
[Edytor] Atlantyda a Grecja
autor: ziemek8 | ocena: 4.5 | wyświetlenia: 16114 | komentarze: 0
Większość zasobów, budynków i innych przedmiotów jest dostępna zarówno w misjach w Grecji, jak i na Atlantydzie; są jednak ważne wyjątki:
Dostępne tyko w misjach na Atlantydzie
- Placówki naukowe (Biblioteka, Pracownia wynalazców, Laboratorium, Uniwersytet, Obserwatorium i Muzeum)
- Hipodromy
- Piramidy
- Fregaty i Przystanie fregat
- Wieże miotające Ogień Atlantydy
- Kuźnia
- Sprzedawca rydwanów
- Twierdza Posejdona
- Kamienne mosty
- Łucznicy
« zobacz więcej »
Dostępne tyko w misjach na Atlantydzie
- Placówki naukowe (Biblioteka, Pracownia wynalazców, Laboratorium, Uniwersytet, Obserwatorium i Muzeum)
- Hipodromy
- Piramidy
- Fregaty i Przystanie fregat
- Wieże miotające Ogień Atlantydy
- Kuźnia
- Sprzedawca rydwanów
- Twierdza Posejdona
- Kamienne mosty
- Łucznicy
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 2.5 | wyświetlenia: 33530 | komentarze: 6
[Edytor] Projektowanie terenu
autor: ziemek8 | ocena: 2.5 | wyświetlenia: 33530 | komentarze: 6
Projektowanie terenu miasta
Dysponując gotowym światem gracza, możesz przystąpić do tworzenia krajobrazów, w których będą budowane miasta. Zaprojektowania wymaga teren przeznaczony na Miasto macierzyste gracza oraz wszystkie kolonie.
Aby rozpocząć projektowanie terenu pod przyszłe Miasto macierzyste gracza, kliknij przycisk 'Edytuj miasto macierzyste'. Pojawi się wówczas pusty, płaski ląd.
Zanim zaczniesz wprowadzać jakiekolwiek elementy topograficzne, zdecyduj, jak duży ma być obszar gry. Przejdź do menu 'Plik' i wybierz opcję 'Nowa mapa'. Potem z listy wybierz żądaną wielkość: Maleńką, Małą, Średnią, Dużą, Bardzo dużą i Olbrzymią. Standardowo mapa jest zawsze średniej wielkości.
« zobacz więcej »
Dysponując gotowym światem gracza, możesz przystąpić do tworzenia krajobrazów, w których będą budowane miasta. Zaprojektowania wymaga teren przeznaczony na Miasto macierzyste gracza oraz wszystkie kolonie.
Aby rozpocząć projektowanie terenu pod przyszłe Miasto macierzyste gracza, kliknij przycisk 'Edytuj miasto macierzyste'. Pojawi się wówczas pusty, płaski ląd.
Zanim zaczniesz wprowadzać jakiekolwiek elementy topograficzne, zdecyduj, jak duży ma być obszar gry. Przejdź do menu 'Plik' i wybierz opcję 'Nowa mapa'. Potem z listy wybierz żądaną wielkość: Maleńką, Małą, Średnią, Dużą, Bardzo dużą i Olbrzymią. Standardowo mapa jest zawsze średniej wielkości.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 2.5 | wyświetlenia: 22128 | komentarze: 5
[Edytor] Planowanie misji
autor: ziemek8 | ocena: 2.5 | wyświetlenia: 22128 | komentarze: 5
Epizody w mieście macierzystym i koloniach
Kiedy po raz pierwszy otworzysz główne menu, widoczny w nim będzie jeden epizod związany z Miastem macierzystym, a dotyczący zwycięstwa w misji. Aby wprowadzić do scenariusza dodatkowy - wcześniejszy - epizod, kliknij przycisk z napisem 'Zwycięstwo'. Wprowadzanie następnych epizodów jest możliwe po ponownym kliknięciu przycisku 'Zwycięstwo' albo po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na dowolnym epizodzie i wybraniu opcji 'Wprowadź epizod'. Nowy epizod jest zawsze dodawany powyżej wybranego epizodu. Każda misja może się składać maksymalnie z dziesięciu epizodów rozgrywających się w Mieście macierzystym.
« zobacz więcej »
Kiedy po raz pierwszy otworzysz główne menu, widoczny w nim będzie jeden epizod związany z Miastem macierzystym, a dotyczący zwycięstwa w misji. Aby wprowadzić do scenariusza dodatkowy - wcześniejszy - epizod, kliknij przycisk z napisem 'Zwycięstwo'. Wprowadzanie następnych epizodów jest możliwe po ponownym kliknięciu przycisku 'Zwycięstwo' albo po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na dowolnym epizodzie i wybraniu opcji 'Wprowadź epizod'. Nowy epizod jest zawsze dodawany powyżej wybranego epizodu. Każda misja może się składać maksymalnie z dziesięciu epizodów rozgrywających się w Mieście macierzystym.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 28087 | komentarze: 9
[Edytor] Ustawienia epizodu
autor: ziemek8 | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 28087 | komentarze: 9
Po kliknięciu przycisku 'Ustawienia' przy którymś z epizodów, otworzy się okno z kilkoma nowymi przyciskami. Niektóre ustawienia są dostępne tylko w Grecji, inne jedynie na Atlantydzie. Kliknij na każdym przycisku, aby ustalić następujące parametry:
Data początkowa
Moment, w którym rozpoczyna się Twoja misja. Kiedy klikniesz pierwszy przycisk, pojawi się okienko, w którym należy wpisać rok początkowy. Potem kliknij przycisk obok daty, aby wybrać p.n.e. lub n.e. Ustawienie roku początkowego jest wymagane tylko dla pierwszego epizodu Miasta macierzystego.
« zobacz więcej »
Data początkowa
Moment, w którym rozpoczyna się Twoja misja. Kiedy klikniesz pierwszy przycisk, pojawi się okienko, w którym należy wpisać rok początkowy. Potem kliknij przycisk obok daty, aby wybrać p.n.e. lub n.e. Ustawienie roku początkowego jest wymagane tylko dla pierwszego epizodu Miasta macierzystego.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 4.7 | wyświetlenia: 23774 | komentarze: 4
[Edytor] Fakty
autor: ziemek8 | ocena: 4.7 | wyświetlenia: 23774 | komentarze: 4
Fakty tworzą scenariusz epizodów i umożliwiają aktywny udział w epizodach różnym postaciom występującym w grze - bogom, potworom i przywódcom innych miast. Aby przystąpić do edycji faktów w epizodzie, kliknij w oknie 'Ustawienia' przycis 'Fakty' Pojawi się wówczas nowe okno opisane jako 'Podsumowanie faktów'.
W zależności od celów, jakie zdefiniowałeś dla danego epizodu, okno to może już uwzględniać kilka faktów. Aby dodać nowy fakt, kliknij przycisk 'Dodaj fakt'. Pojawi się nowy przycisk opisujący fakt standardowy, który służy do planowania faktów.
« zobacz więcej »
W zależności od celów, jakie zdefiniowałeś dla danego epizodu, okno to może już uwzględniać kilka faktów. Aby dodać nowy fakt, kliknij przycisk 'Dodaj fakt'. Pojawi się nowy przycisk opisujący fakt standardowy, który służy do planowania faktów.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 28659 | komentarze: 12
[Edytor] Ustawienia końcowe
autor: ziemek8 | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 28659 | komentarze: 12
Kopiowanie ustawień epizodu
Jeśli chcesz skopiować ustawienia z jednego epizodu do innego, kliknij prawym przyciskiem myszy przycisk 'Ustawienia', po czym wybierz odpowiedni epizod. Bywa to bardzo przydatne, jeśli we wszystkich epizodach rozgrywających się w Mieście macierzystym mają być dostępne te same bogactwa. Wystarczy je wówczas zdefiniować tylko raz.
Edycja tekstu, opracowanie narracji i przypisanie bitmapy
Po kliknięciu przycisku 'Edytuj tekst' można opracować tytuł oraz tekst wprowadzający i kończący każdy epizod i całą misję.
« zobacz więcej »
Jeśli chcesz skopiować ustawienia z jednego epizodu do innego, kliknij prawym przyciskiem myszy przycisk 'Ustawienia', po czym wybierz odpowiedni epizod. Bywa to bardzo przydatne, jeśli we wszystkich epizodach rozgrywających się w Mieście macierzystym mają być dostępne te same bogactwa. Wystarczy je wówczas zdefiniować tylko raz.
Edycja tekstu, opracowanie narracji i przypisanie bitmapy
Po kliknięciu przycisku 'Edytuj tekst' można opracować tytuł oraz tekst wprowadzający i kończący każdy epizod i całą misję.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 4.0 | wyświetlenia: 14672 | komentarze: 0
[Edytor] Atrakcyjność przygody
autor: ziemek8 | ocena: 4.0 | wyświetlenia: 14672 | komentarze: 0
Co decyduje o atrakcyjności gry? Poniższe wskazówki pomogą Ci stworzyć misję (przygodę), która uraduje każdego gracza. Niektóre z tych uwag są Ci już znane, ale warto je sobie przypomnieć:
Grunt to dobry plan
Zanim przystąpisz do opracowywania misji, zastanów się nad jej ogólnym kształtem i tematem. Czy chcesz, aby gracz musiał zbudować wielkie miasto, mając ograniczony dostęp do surowców? A może każesz mu walczyć o przetrwanie w okrutnym świecie pełnym wrogów i niebezpieczeństw? Albo skupisz się na mitologii, poświęcając wiele miejsca w scenariuszu bogom, potworom i herosom? W każdym wypadku warto najpierw naszkicować ogólny zarys całej misji, a dopiero później zająć się szczegółami. Plan bardzo pomoże Ci potem na etapie tworzenia poszczególnych epizodów, kiedy będziesz musiał zdecydować, jakimi bogactwami powinien dysponować gracz, co ma się wydarzyć w czasie gry i jakie cele muszą zostać zrealizowane.
« zobacz więcej »
Grunt to dobry plan
Zanim przystąpisz do opracowywania misji, zastanów się nad jej ogólnym kształtem i tematem. Czy chcesz, aby gracz musiał zbudować wielkie miasto, mając ograniczony dostęp do surowców? A może każesz mu walczyć o przetrwanie w okrutnym świecie pełnym wrogów i niebezpieczeństw? Albo skupisz się na mitologii, poświęcając wiele miejsca w scenariuszu bogom, potworom i herosom? W każdym wypadku warto najpierw naszkicować ogólny zarys całej misji, a dopiero później zająć się szczegółami. Plan bardzo pomoże Ci potem na etapie tworzenia poszczególnych epizodów, kiedy będziesz musiał zdecydować, jakimi bogactwami powinien dysponować gracz, co ma się wydarzyć w czasie gry i jakie cele muszą zostać zrealizowane.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 4.0 | wyświetlenia: 19687 | komentarze: 0
[Edytor] Ograniczenia i zależności
autor: ziemek8 | ocena: 4.0 | wyświetlenia: 19687 | komentarze: 0
Ograniczenia
Podczas projektowania misji musisz brać pod uwagę następujące ograniczenia:
« zobacz więcej »
Podczas projektowania misji musisz brać pod uwagę następujące ograniczenia:
- W jednej misji w całym świecie greckim mogą się pojawić maksymalnie cztery rodzaje żywności. Jeśli pozwolisz graczowi na budowę Sadu Hery, to pomarańcze staną się jednym z czterech rodzajów żywności.
- Cały świat grecki może liczyć maksymalnie dwadzieścia dwa miasta.
- W jednym mieście mogą istnieć maksymalnie cztery świątynie.
- Miasto mogą atakować maksymalnie trzy potwory - dwa służą wrogim bogom, trzeci jest niezależny i działa na własną rękę.
- W jednym mieście może być aktywnych maksymalnie sześciu życzliwych bogów. Możesz zezwolić graczowi na wybudowanie Świątyni każdemu z nich, ale i tak będzie musiał wybrać tylko czterech.
- W jednym mieście może być aktywnych maksymalnie czterech wrogich bogów.
- Każde miasto inne niż miasto gracza (z wyjątkiem Miejsc zaczarowanych) może potrzebować/sprowadzać i produkować/eksportować łącznie do czterech towarów (np. eksportować cztery towary i niczego nie sprowadzać albo eksportować trzy towary i sprowadzać jeden itd.).
- Jedna misja może się składać maksymalnie z dziesięciu epizodów rozgrywających się w Mieście macierzystym oraz z czterech rozgrywających się w koloniach.
- Na Atlantydzie gracz może wybudować maksymalnie sześć Piramid jednym mieście.
« zobacz więcej »