[Solucje] Nadmorska Cywilizacja
I - Wejscie na Morze Śródziemne (Lixus)
cele:
- zabij Scyllę
- spełnij życzenie Atlasa - Poszerz cieśninę
surowce:
- marchew
- runo
- marmur
Epizod stawiający dość wysoko poprzeczkę. Musimy postawić fundamenty potężnego miasta, aby wezwać herosów. Do działania hipodromu (wymaganego przez herosa) proponuję postawić magazyn, w którym będziemy tylko przechowywać pszenicę, którą otrzymujemy w prezencie. Epizod dosyć trudny, lecz dający porządne podwaliny pod wspaniałe królestwo. Mapa raczej mała i trudna do zagospodarowania.
II - Eksploracja morza (Lixus)
cele:
- 8 partnerów
- 64 motki runa dla kolonii
- roczny zysk 7500 drachm
surowce:
- marchew
- runo
- marmur
Łatwy epizod, w którym radzę wybudowac 3 fregaty i stworzyć 4 oddziały żołnierzy. Musimy mieć 8 partnerów handlowych (a mamy ich 9). Możesz postawic światynię dla Posejdona lub Atlasa. Aby mieć roczny zysk proponuję eksportować marmur i runo oraz rozstawić poborców podatkowych.
III - W pobliżu Helleńczyków (Syracuse)
cele:
- utrzymać 2 fregaty
- 150 ludzi zamieszkujących dworek
- 54 sztaby brazu dla Twojego miasta
surowce:
- oliwki (oliwa)
- drewno
- brąz
Miasto atakują Cerber i greckie armie. Epizod poczatkowo trudny ze względu na dużą liczbę importowanych towarów potrzebnych do budowy kolonii. Z czasem stuacja się zmienia, możemy eksportować nasze towary wytworzone z brązu. Aby sprowadzić 150 arystokratów potrzebujesz 15 domów elity.
IV - Konflikt Fenicki (Lixus)
cele:
- opanuj Carthage
- 64 motki runa dla kolonii
- mała kaplica dla Aresa
- światynia ku czci Aresa
- utrzymanie 2 fregat
surowce:
- marchew
- runo
- marmur
Misja średnio trudna. Używamy swojego całego wojska do podbicia miasta (jeśli ktoś chce może poczekać na wsparcie Aresa).
V - Wskazanie drogi (Saqqara)
cele:
- Skromna piramida
- Wielka piramida
- Piramida Panteonu
- 64 snopki pszenicy dla Twojego miasta
- 64 płyty marmuru dla Twojego miasta
surowce:
- pszenica
- marmur
Epizod raczej prosty, chodź czasochłonny. Nasze miasto nawiedza Sfinks, lecz nie stanowi on zagrożenia dla rozwoju polis. Wystepujące cyklicznie powodzie mogą zniszczyć nam plantacje pszenicy, ważne aby spichlerze zbudować zdala od rzeki. Drzew jest dużo, jednak nie można ich obrabiać, do budowy piramid musimy je importować.
VI - Zaraza (Lixus)
cele:
- roczny zysk 7500 drachm
- 4000 ludzi w mieście
- wybuduj Wielką Piramidę
surowce:
- marchew
- runo
- marmur
Ostatni łatwy epizod. Budujemy piramidę z importowanych materiałów. Największym problemem może być ludność - jest bardzo mało miejsca pod budowę osiedli, aby sprowadzić 4000 ludzi musisz nieźle zaplanować dzielnice, nie bój się czasem czegoś wyburzyć.