[Edytor] Niezbędne informacje
Bogowie, herosi, potwory i życzenia
Poniższe zestawienie zawiera imiona bogów, związanych z nimi potworów oraz herosów, którzy są w stanie je zwyciężyć. Dodatkowe informacje na ten temat znajdziesz w rozdziale 'Mitologia' w instrukcji do Zeusa:
Kod: [Zaznacz]
Potwór - Bóg, do którego należy - Heros, który je zabija
Cyklop - Zeus - Odyseusz
Kraken - Posejdon - Perseusz
Cerber - Hades - Herakles
Sfinks - Hera - Atalanta
Meduza - Demeter - Perseusz
Hydra - Atena - Herakles
Dzik Kalidoński - Artemida - Tezeusz
Scylla - Apollo - Odyseusz
Chimera - Atlas - Bellerofon
Smok - Ares - Jazon
Talos - Hefajstos - Jazon
Hektor - Afrodyta - Achilles
Minotaur - Hermes - Tezeusz
Menady - Dionizos - Achilles
Echidna - [brak] - Bellerofon
Harpie - [brak] - Atalanta
Poniższe zestawienie zawiera imiona bogów, ich życzenia oraz imiona herosów, którzy w mitologii greckiej wykonali każde z tych zadań. Jeśli chcesz, projektując własne misje, możesz wprowadzić w oknie 'Mitologia' zupełnie innych herosów potrzebnych do spełnienia danego życzenia:
Kod: [Zaznacz]
Bóg
Życzenie - Heros zgodnie z mitologią
Zeus
Sprowadzić do Grecji złote runo - Jazon
Wystrzelić z broni - Odyseusz
Posejdon
Zdobyć palladion - Odyseusz
Zdobyć kamień węgielny - Tezeusz
Hades
Zdobyć jego hełm-niewidkę - Perseusz
Skraść ambrozję - Tezeusz
Hera
Podróż na Olimp - Bellerofon
Odwrócić uwagę Zeusa - Jazon
Demeter
Uprowadzić woły Geryona - Herakles
Zebrać Srebrną Kukurydzę - Jazon
Atena
Odzyskać lustrzaną tarczę - Perseusz
Zdobyć Złotą Uzdę - Bellerofon
Artemida
Skraść pas Hippolyte - Herakles
Zebranie zwierząt do Menażerii - Atalanta
Apollo
Uwolnić Tezeusza z Hadesu - Herakles
Zdobyć Tablicę Paktu - Achilles
Atlas
Poszerzyć cieśninę - Herakles
Odciążyć Atlasa - Herakles
Ares
Uprowadzić rumaki Diomedesa - Herakles
Odnaleźć brakującą część - Atalanta
Hefajstos
Zdobyć łuk i strzały Heraklesa - Achilles
Sabotować broń - Odyseusz
Afrodyta
Przynieść jabłka z ogrodu Hesperyd - Herakles
Odnaleźć źródło młodości - Bellerofon
Hermes
Odzyskać skrzydlate sandały Hermesa - Perseusz
Osłabić obronę - Achilles
Dionizos
Zdobyć róg Amaltei - Tezeusz
Wykorzystać pijacki chaos - Perseusz
Liczba mieszkańców i żołnierzy w poszczególnych domach
Poniższe zestawienie pokazuje, ilu mieszkańców może maksymalnie pomieścić każdy rodzaj domu, a także ilu żołnierzy można spośród nich wcielić do armii.
Typ domu - Maksymalnie mieszkańców - Maksymalnie żołnierzy
Domy zwykłe:
Kod: [Zaznacz]
Szałas - 8 - 0
Chałupa - 16 - 0
Chata - 24 - 5*
Dom - 32- 6*
Domostwo - 40 - 10*
Willa - 48 - 12*
Kamienica - 60 - 15*
Domy elity:
Kod: [Zaznacz]
Rezydencja - 4 - 0
Dworek - 8 - 2 hoplitów/włóczników
Dwór - 16 - 4 hoplitów/włóczników
Pałacyk - 20 - 4 jeźdźców/żołnierzy (rydwany)
*Każdy widoczny w polu żołnierz pospólstwa symbolizuje sześciu ludzi. Oznacza to np., że każdy w pełni zamieszkany Dom, który może wystawić maksymalnie sześciu żołnierzy, będzie reprezentowany na ekranie tylko przez jedną osobę. Na jeden oddział składa się więc 48 żołnierzy pospólstwa.
Anelg:
To ja podam pełne teksty życzeń:
Jak widać, twórcom polonizacji nie udało się uniknąć kilku błędów (w tym Atlasa trzymającego świat ) oraz problemów z odmianą spowodowanych automatyzacją. Na szczęście, wszystkie te teksty znajdują się w pliku Zeus eventmsg w Modelach. Dzięki temu możemy nie tylko poprawić błędy czy uczynić powitania zgodne z plikiem dźwiękowym, ale i włożyć w boskie usta wymyślone przez nas życzenia. Zastanawiam się też, czy dałoby się stworzyć trzecie i kolejne prośby, które wybierałoby się w edytorze poprzez nadanie nowego numeru. Pewnie wymagałoby to, oprócz zmian w pliku tekstowym, ingerencji w samą grę.
EDIT: W pliku "Zeus event message categories" znajdują się takie oto linijki:
Pomimo dwóch rodzajów zadań, dla każdego bóstwa powyższe frazy o questach występują tylko raz. Natomiast serie wiadomości o questach są tworzone dla każdego zadania z osobna w wymienionym już eventmsg (są serie Quest i Quest2):
Tak czy siak, najpierw przydałby się porządny backup, najlepiej z już poprawionymi wszystkimi (nie tylko życzeń) tekstami. Pewnie i to mogłoby zająć troszkę długo...
przejdź do tego komentarza
Kod: [Zaznacz]
Zeus:
Mój drogi śmiertelniku, mam życzenie.
Jeśli kiedykolwiek będziesz chciał dostąpić chwały jako przywódca, Złote Runo musi być zwrócone.
Znajdź [heros] od odzyskania runa, abym ja, Zeus mógł zdjąć tą klątwę.
Mój drogi śmiertelniku, mam życzenie.
Nadszedł czas, aby pokonać złych Atlantów.
Znajdź [heros] i poślij go na Atlantydę. Powiem mu, co ma robić, gdy tam dotrze.
Posejdon:
Witaj, śmiertelniku! Ja, pan morza, mam życzenie!
Gdy ja, Posejdon, zbudowałem mury Troi, umieściłem palladion wewnątrz miasta.
Dopóki Troje ma tą świętość, miasto nigdy nie zginie.
Znajdź [heros] i poproś go, aby wykradł święty przedmiot, a zobaczysz, że Troja osłabnie.
Witaj, śmiertelniku! Mam życzenie!
Ja, twój dziadek, pan morza, Posejdon, odkryłem kamieniołom na Karmazynowej Wyspie.
Jedna z nich byłaby wspaniałym kamieniem węgielnym pod moją nową Świątynię.
Niech [heros] zdobędzie go dla mnie.
Hades:
Przybyłem z Hadesu, aby zlecić ci ważną misję.
Jeśli [heros] chce ocalić twoje miasto przed nadchodzącą plagą, musi mieć mój hełm-niewidkę.
Ja, Hades, z przyjemnością zrezygnuję z niego jeśli [heros] zdobędzie go osobiście.
Przybywam ze Świata Podziemi, aby wysłać cię na ważną wyprawę.
Jeśli chcesz wraz z rodziną zrealizować swe marzenia, spraw by heros [heros] udał się na Olimp i wykradł Ambrozję.
Heros [heros] musi jednak być ostrożny. Jeśli mieszkańcy Olimpu domyślą się, co zamierza, będzie miał kłopoty!
Hera:
Witaj. Pozwól, że poproszę Cię o coś.
[heros] musi natychmiast przybyć do mnie, Hery.
Jestem pewna, że heros znajdzie sposób, aby znaleźć się na Olimpie.
Przyrzekam, że nie spadnie mu tutaj włos z głowy!
Witaj szlachetny człeku. Mam do ciebie prośbę!
Znajdź [heros] i poślij go do mnie.
Ja, Hera sprawię, że Zeus złapie mnie z [heros] w kompromitującej sytuacji.
Będzie tak rozwścieczony, że nie zauważy, co robisz z Grecją.
Demeter:
Witaj, szlachetny śmiertelniku. Spełnij moje życzenie, a będziesz nagrodzony!
Ja, Demeter, zauważyłam wielce interesujące woły.
Należą one do Geryona i chcę je dostać, zanim Artemida weźmie je do swojej Menażerii.
Przyślij mi mocnego bohatera, takiego jak [heros], aby zdobył je dla mnie.
Witaj, szlachetny śmiertelniku. Spełnij moją prośbę, a będziesz nagrodzony!
Ja, Demeter, słyszałam o przepięknym srebrnym ziarnie.
Muszę zobaczyć to błyszczące cudo na własne oczy.
Poślij [heros], aby zebrał dla mnie trochę kukurydzy!
Atena:
Służ mi wiernie i wypełnij to zadanie. Czekają cię liczne nagrody!
Ja, Atena, postanowiłam dać herosowi [heros] moją lustrzaną tarczę, która idealnie wszystko odbija.
Przyślij po nią [heros]. Gdy nadejdzie odpowiedni czas, dowie się, co z nią zrobić.
Służ mi wiernie i wypełnij me życzenie, a zostaniesz sowicie nagrodzony.
Jeśli [heros] ma pokonać Chimerę, będzie musiał oswoić magicznego rumaka.
Niechaj [heros] znajdzie Złotą uzdę, którą ja, Atena, złożę w jednej z mych świątyni.
Artemida:
Mój ulubiony śmiertelniku, zdobądź dla mnie rzecz, której pragnę!
Królowa Amazonek, Hippolita, ma Pas, który obdarza jego właściciela wielką mocą.
Ja, Artemida, chcę dostać ten pas.
Znajdź [heros], i poproś go, aby odebrał Pas Amazonkom i oddał go w moje ręce.
Mój ulubiony śmiertelniku, zdobądź dla mnie to, czego pragnę!
Ja, Artemida, widziałam wielkie i niezwykłe zwierzęta, żyjące na twojej ziemi.
Pragnę dodać je do mojej wielkiej kolekcji zwierząt.
Spraw, by heros [heros] złapał je i dostarczył.
Apollo:
Moja misja jest święta, i tylko tobie mogę zaufać w tym względzie!
Ja, Apollo, pragnę powrotu Tezeusza, którego Hades uwięził w podziemiach za próbę porwania Persefony.
Uwolnienie Tezeusza także i tobie przyniesie korzyści. Tylko [heros] potrafi go uwolnić.
Moje życzenie jest święte i tylko ty jedyny możesz go spełnić.
Ja, Apollo, wiem gdzie możesz znaleźć bogate złoże orychalku, na którym możesz zapisać Symfonię Itikos.
Niech [heros] uda się na Karmazynową wyspę i zdobędzie orychalk, a wszyscy bogowie dowiedzą się, że zamierzasz dotrzymać paktu.
Atlas:
Mam wielkie życzenie do potężnego śmiertelnika!
Ja, Atlas, widzę, że dla dobra Atlantydy należy poszerzyć cieśninę śródziemnomorską.
Trzeba znaleźć osobę o zwierzęcej sile, zdolną przenosić góry.
Tylko [heros] może dokonać takiego wyczynu.
Mam wielkie życzenie do wielkiego śmiertelnika!
Ja, Atlas, byłbym zachwycony, mogąc pomóc ci w twych kłopotach, lecz najpierw będę musiał zdjąć ciężar świata z mych ramion.
Znajdź [heros] i poślij go do mnie. Znajdę sposób, aby [heros] zechciał podtrzymać świat za mnie!
Ares:
Spełnij moje życzenie, a zyskasz mój podziw!
Poleć, aby [heros] zdobył dla mnie, Aresa, niedościgłe rumaki Diomedesa.
Dzięki temu, że żywią się ludźmi, sprawia, że są najsilniejsze, najszybsze i najdzielniejsze ze wszystkich rumaków.
Spełnij me życzenie, a zyskasz mój podziw.
Jeśli superbroń ma zostać ukończona, będziesz musiał znaleźć magiczny kamień, który da jej moc.
Tylko [heros] ma odwagę zdobyć brakujący kamień.
Hefajstos:
Witaj śmiertelniku. Tylko ty możesz sprawić, aby wyprawa została uwieńczona sukcesem.
Aby [heros] walczył u twego boku, musisz go do tego przekonać, dając mu najlepszą broń.
Łuk i strzały Heraklesa, które ja, Hefajstos, zrobiłem są najlepszym sposobem na uświadomienie mu jak bardzo tęskni za walką.
Wyślij bohatera, aby je odnalazł.
Witaj śmiertelniku. Tylko ty masz odwagę, aby spełnić moje życzenie.
Podli Atlanci przygotowują śmiercionośną broń.
Tylko [heros] powstrzyma wrogów przed jej użyciem. Ja, Hefajstos powiem mu jak to zrobić.
Afrodyta:
Witaj, mój mały krążku sera! Chciałabym cię prosić o przysługę!
Ja, Afrodyta, muszę mieć złote jabłka Hesferyd, które są strzeżone przez dzikiego potwora.
Jedynie [heros] mógłby pokonać bestię. Jeśli heros zdobędzie jabłka, będę niezmiernie wdzięczna!
Witaj, mój mały krążku sera! Chciałabym, abyś oddał mi przysługę!
Ja, Afrodyta słyszałam, że istnieje źródło, które zapewnia wieczną młodość!
Muszę tylko wiedzieć, gdzie ono jest!
Potrzebny jest [heros], wszak on ma najlepszy zmysł odnajdywania.
Poślij go, aby odnalazł dla mnie źródło.
Hermes:
Witaj śmiertelniku. Czeka cię ważna misja! Wyrusz na nią, a i tobie przyniesie korzyści.
[heros] znajdzie się w niebezpieczeństwie, z którego wydostać się można tylko dzięki umiejętności latania.
Ja, Hermes, mam parę uskrzydlonych sandałów, dających mu tę umiejętność.
Potrzebny [heros], aby zdobyć te magiczne sandały!
Witaj śmiertelniku. Mam do ciebie prośbę!
Ja, Hermes, bóg złodziei odkryłem, sposób na wykradzenie mieszkańcom Atlantydy orychalku.
Bez niego, ich obrona zostanie osłabiona i z łatwością ich zaatakujesz.
Z pewnością przyda Ci się [heros].
Dionizos:
Witaj przyjacielu. Jeśli wypełnisz tę misję, spłynie na ciebie łaska bogów!
Róg Amaltei napełnia się tym, czego zażyczy sobie jego właściciel i dlatego ja, Dionizos chcę go dostać!
Tylko [heros] może zdobyć ten róg dla mnie!
Witaj przyjacielu. Spełnij tę prośbę, a staniesz się ulubieńcem Olimpu!
Ja, Dionizos jestem rozwścieczony okrutnym potraktowaniem moich Centaurów przez Atlantów.
Wydam przyjęcie, które będzie dla nich koszmarem. [heros] mi pomoże. Poszukaj go.
Jak widać, twórcom polonizacji nie udało się uniknąć kilku błędów (w tym Atlasa trzymającego świat ) oraz problemów z odmianą spowodowanych automatyzacją. Na szczęście, wszystkie te teksty znajdują się w pliku Zeus eventmsg w Modelach. Dzięki temu możemy nie tylko poprawić błędy czy uczynić powitania zgodne z plikiem dźwiękowym, ale i włożyć w boskie usta wymyślone przez nas życzenia. Zastanawiam się też, czy dałoby się stworzyć trzecie i kolejne prośby, które wybierałoby się w edytorze poprzez nadanie nowego numeru. Pewnie wymagałoby to, oprócz zmian w pliku tekstowym, ingerencji w samą grę.
EDIT: W pliku "Zeus event message categories" znajdują się takie oto linijki:
Kod: [Zaznacz]
PHRASE_demeter_quest_fulfilled_title,12,Quests,,,
PHRASE_demeter_quest_title,12,Quests,,,
Pomimo dwóch rodzajów zadań, dla każdego bóstwa powyższe frazy o questach występują tylko raz. Natomiast serie wiadomości o questach są tworzone dla każdego zadania z osobna w wymienionym już eventmsg (są serie Quest i Quest2):
Kod: [Zaznacz]
;********Demeter's Quest****************************
PHRASE_demeter_quest_title "Czerwony wół"
PHRASE_demeter_quest_initial_announcement "Witaj szlachetny śmiertelniku. Spełnij moje życzenie, a będziesz nagrodzony! Ja, Demeter, zauważyłam wielce interesujące woły. Należą one do Geryona i chcę je dostać, zanim Artemida weźmie je do swojej Menażerii. Przyślij mi mocnego bohatera, takiego jak [hero_needed], aby zdobył je dla mnie."
PHRASE_demeter_quest_reason "aby zdobyć woły Geryona,"
PHRASE_demeter_quest_no_reason "brak"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_title "brak"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_initial_announcement "Witaj, szlachetny śmiertelniku. Spełnij moje życzenie, a będziesz nagrodzony!"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_reason "wypasać czerwone woły,"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_no_reason "brak"
;********Demeter quest fulfilled**********
PHRASE_demeter_quest_fulfilled_title "[hero_needed] zdobył woły Geryona!"
PHRASE_demeter_quest_fulfilled_initial_announcement "Jestem niezmiernie zadowolony! Spełniłeś mą prośbę! [hero_needed] zdobył dla mnie woły Geryona! Artemida będzie mi zazdrościć! Możesz teraz postawić dla Pomnik dla upamiętnienia mnie, wielkiej Demeter!"
PHRASE_demeter_quest_fulfilled_no_reason "brak"
PHRASE_demeter_quest_fulfilled_reason "ponieważ, na twoją prośbę, [hero_needed] zdobył woły Geryona,"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_fulfilled_title "brak"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_fulfilled_initial_announcement "Jestem niezmiernie zadowolony! Spełniłeś mą prośbę!"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_fulfilled_reason "ponieważ zdobyłeś woły Geryona,"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest_fulfilled_no_reason "brak"
;********Demeter's Quest2****************************
PHRASE_demeter_quest2_title "Srebrna kukurydza"
PHRASE_demeter_quest2_initial_announcement "Witaj, szlachetny śmiertelniku. Spełnij moją prośbę, a będziesz nagrodzony! Ja, Demeter, słyszałam o przepięknym srebrnym ziarnie. Muszę zobaczyć to błyszczące cudo na własne oczy. Poślij [hero_needed], aby zebrał dla mnie trochę kukurydzy!"
PHRASE_demeter_quest2_reason "aby zebrać Srebrną kukurydzę,"
PHRASE_demeter_quest2_no_reason "brak"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_title "brak"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_initial_announcement "Witaj, szlachetny śmiertelniku. Spełnij mą prośbę, a zostaniesz nagrodzony!"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_reason "aby zebrać Srebrną kukurydzę,"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_no_reason "brak"
;********Demeter quest2 fulfilled**********
PHRASE_demeter_quest2_fulfilled_title "[hero_needed] zbiera Srebrną kukurydzę!"
PHRASE_demeter_quest2_fulfilled_initial_announcement "Ja, Demeter jestem zachwycona! Spełniłeś mą prośbę! [hero_needed] zebrał już kilka worków Srebrnej kukurydzy. Już wkrótce moje pole zapełni się piękną srebrną rośliną. Możesz teraz postawić pomnik na cześć wielkiej bogini Demeter!"
PHRASE_demeter_quest2_fulfilled_no_reason "brak"
PHRASE_demeter_quest2_fulfilled_reason "ponieważ [hero_needed] zebrał Srebrną kukurydzę,"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_fulfilled_title "brak"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_fulfilled_initial_announcement "Jestem zachwycona! Spełniłeś mą prośbę!"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_fulfilled_reason "ponieważ zebrałeś Srebrną kukurydzę,"
PHRASE_CONDENSED_demeter_quest2_fulfilled_no_reason "brak"
Tak czy siak, najpierw przydałby się porządny backup, najlepiej z już poprawionymi wszystkimi (nie tylko życzeń) tekstami. Pewnie i to mogłoby zająć troszkę długo...
ziemek8:
Świetne!
Poznamy tą grę od A do Z. Niekoniecznie poprawi to znacznie jakości rozgrywki, ale na pewno jest to ciekawe.
przejdź do tego komentarza
Poznamy tą grę od A do Z. Niekoniecznie poprawi to znacznie jakości rozgrywki, ale na pewno jest to ciekawe.
Anelg:
Najpierw pytanie, czy w ogóle się da w tym grzebać, czy może to jest coś w stylu "czterech świątyń i trzech herosów".
Bo w edytorze jest coś takiego, że jest przycisk, który może przybrać wartość tylko "0" lub "1" i nawet opcji wpisywania cyferek tam nie ma (tylko się klika).
Jeśli to chodzi na false/true no to mamy problem.
Ale i tak zmiana eventmsg to już coś, nawet gdy chodzi tylko o poprawki językowe. Dokonywałam takich jeszcze w Faraonie.
przejdź do tego komentarza
Bo w edytorze jest coś takiego, że jest przycisk, który może przybrać wartość tylko "0" lub "1" i nawet opcji wpisywania cyferek tam nie ma (tylko się klika).
Jeśli to chodzi na false/true no to mamy problem.
Ale i tak zmiana eventmsg to już coś, nawet gdy chodzi tylko o poprawki językowe. Dokonywałam takich jeszcze w Faraonie.
Haspen:
Dodam od siebie wyjaśnienia kilku poszczególnych 'kodów' w pliku Zeus eventmsg, które kiedyś tam udało mi się wymyśleć.
Przy okazji odkryłem, że są teksty odnoszące się do kataklizmów wywołanych przez bogów. Zastanawiam się, jak to wywołać w grze, bo wszystkie są wywoływane 'naturalnie'...
Jeszcze coś: Jeśli komuś nie podoba się pałac w grze, plik 'palace.txt' zawiera jego kod, taki sam jak ten używany w świątyniach.
EDIT: Ciekawi mnie też 'Zeus attitude advice.txt'. U mnie, w grze, tekst jest po polsku, ale w pliku tekst jest po angielsku. Gdzie też zatem zapisany jest tekst polski?
przejdź do tego komentarza
Kod: [Zaznacz]
; TONES INDICATED ARE:
; _S = Standard // Prośby sojuszników
; _D = Demand // Prośby rywali
; _P = Plea // Prośby wasali
; _R = Requisition // Prośby miasta macierzystego
PHRASE_cośtam_title // Tytuł wiadomości w wyskakującym okienku.
PHRASE_cośtam_initial_announcement // Tekst wiadomości w wyskakującym okienku.
PHRASE_CONDENSED_cośtam_title // Tytuł wiadomości w spisie wiadomości.
PHRASE_CONDENSED_cośtam_initial_announcement // Tekst wiadomości w panelu bocznym.
PHRASE_cośtam_history // Wiadomość w 'oknie historii' danego miasta na mapie świata.
cośtam = przyczyna wiadomości.
----
Jak edytować daną wiadomość?
Wpisujemy ją między dwa cudzysłowia PO PRAWEJ stronie, jak przy tworzeniu tekstu dla przygody, np: "Echidna zjadła Perseusza".
Kod po lewej to kod przyczyny danej wiadomości. Jest tona tych kodów (wcześniej opisałem je jako 'cośtam'), ale łatwo się zorientować co jest co gdyż twórcy gry użyli prostych angielskich słów, nie wspominając że można się posiłkować polskimi tekstami po prawej stronie ;)
Tzw. 'tagi', czyli odwołania tekstowe do zmiennych w grze:
[amount] // Ilość czegoś, występuje w wiadomości praktycznie zawsze z [item]
[item] // Rodzaj surowca do którego odnosi się wiadomość.
[itemshort] // Jw, ale w krótkiej formie, np: 'Wino' zamiast 'amfory wina'. Zazwyczaj w wiadomościach na panelu bocznym czy w historii miasta z poziomu mapy świata.
[player_name] // Imię gracza
[city_name] // Miasto którego dotyczy wiadomość.
[rival_city_name] // Tylko w wiadomościach typu 'sojusznik A atakuje rywala B'. Odnosi się oczywiście do nazwy miasta rywala.
[leader_name] // Imię władcy miasta którego dotyczy wiadomość. NIE odnosi się do 'rival_city_name', i żaden inny tag tego nie robi.
[god] // Bóstwo którego dotyczy wiadomość.
[hero_needed] // Heros wymagany w zadaniu.
[greeting] // Przywitanie. W całej grze jest tylko jedno przywitanie ("Witaj,") więc nie mam pojęcia, po co komu ten tag. Twórcy gry byli chyba strasznie leniwi ;P Albo w angielskiej wersji było kilka przywitań, a polska wersja ma tylko jedno...
Przy okazji odkryłem, że są teksty odnoszące się do kataklizmów wywołanych przez bogów. Zastanawiam się, jak to wywołać w grze, bo wszystkie są wywoływane 'naturalnie'...
Jeszcze coś: Jeśli komuś nie podoba się pałac w grze, plik 'palace.txt' zawiera jego kod, taki sam jak ten używany w świątyniach.
EDIT: Ciekawi mnie też 'Zeus attitude advice.txt'. U mnie, w grze, tekst jest po polsku, ale w pliku tekst jest po angielsku. Gdzie też zatem zapisany jest tekst polski?
ziemek8:
Czy da się coś z tym zrobić poza podmianą wyświetlanego tekstu? (Oczywiście, nawet jeśli nie, to i tak jest to gra warta świeczki.)
^_^
przejdź do tego komentarza
Jeszcze coś: Jeśli komuś nie podoba się pałac w grze, plik 'palace.txt' zawiera jego kod, taki sam jak ten używany w świątyniach.http://zeus.n-gry.pl/download/41
^_^
Haspen:
Czy da się coś z tym zrobić poza podmianą wyświetlanego tekstu? (Oczywiście, nawet jeśli nie, to i tak jest to gra warta świeczki.)
Nie wiem, nie sprawdzałem
Podejrzewam jedynie że brak jednej z wymaganych linijek (a jest ich koło kilkuset) sprawi, że gra wywali błędy i nie ruszy, więc radzę być ostrożnym.
Szczególnie że właśnie zauważyłem, że w niektórych miejscach dwie wiadomości (kod+tekst) są w tej samej linijce. Grze nie robi to problemu, ale można łatwo się pomylić.
enost:
Nie da się w łatwy sposób dodać dodatkowych życzeń bogów, bo jest to zakodowane w grze, ponieważ po otwarciu Zeus.exe, w dowolnym hex edytorze, można znaleźć wszystkie te teksty PHRASE_xxx. Jakby znalazł się ktoś kto zna się na Assemblerze to może coś by mu się udało zdziałać . A wszystkie teksty znajdują się poza plikiem .exe, żeby grę można było łatwo przetłumaczyć na inne języki.
Zawsze można pozmieniać życzenia z Posejdona, bo dotyczą tylko Atlantydy i są mało uniwersalne, oczywiście zachowując oryginalne pliki .
przejdź do tego komentarza
Zawsze można pozmieniać życzenia z Posejdona, bo dotyczą tylko Atlantydy i są mało uniwersalne, oczywiście zachowując oryginalne pliki .
Anelg:
Przy okazji odkryłem, że są teksty odnoszące się do kataklizmów wywołanych przez bogów. Zastanawiam się, jak to wywołać w grze, bo wszystkie są wywoływane 'naturalnie'...
(...)
EDIT: Ciekawi mnie też 'Zeus attitude advice.txt'. U mnie, w grze, tekst jest po polsku, ale w pliku tekst jest po angielsku. Gdzie też zatem zapisany jest tekst polski?
To pierwsze również zauważyłam i też nic mi nie przychodzi do głowy, no może poza ustawieniem ciągu wydarzeń wywołanych. Swoją drogą, jak się tworzyło nasyłanie potwora przez boga, bo tego też nie wiem?
Anyway2 (), co się stanie, jeśli będziemy w kolonii, a miasto macierzyste zostanie zburzone? Koniec gry?
Aha, i skoro:
Cytuj
PHRASE_vassal_attacks_rival_oracle_prediction_P "NIE MOŻNA PRZEWIDZIEĆ"
to dlaczego istnieje linijka PHRASE_CONDENSED_vassal_attacks_rival_early_reason_P z istniejącym komentarzem?
A na temat polskich tekstów dotyczących przysługi to nie mam pojęcia. W zwykłym eventmsg też ich nie ma. ;>
BTW: miała w ogóle u kogokolwiek miejsce wypowiedź Ateny, Aresa czy Artemidy z "jealousy2" (typ reklamy)?
EDIT: W przypadku wydarzeń związanych ze wzrostem lub spadkiem wartości (przysługa [chyba tylko w wywołaniu takiego zdarzenia bez przyczyny], ceny towarów, podaż, siła militarna etc), fragment _I oznacza wzrost (increasing), a _D zmniejszenie (decreasing).
Haspen:
Jeśli potwór ma zostać wysłany przez boga, musi on znajdować się na 1szym lub 2gim miejscu listy potworów danej kampanii. Odnosi się to też do boga jaki zajmuje 1sze i 2gie miejsce.
Co do zburzenia głównego miasta... nie wiem Wypadałoby zrobić jakąś misję gdzie podczas kolonii zaatakowane miasto macierzyste zostaje zniszczone...
Tylko tworzy to błędy logiczne - jak ma się wyświetlić wiadomość o zburzeniu MM podczas ataku, skoro oznaczałoby to automatyczny 'czerwony ekran'? Jeśli jednak gramy dalej, to do czego mamy wtedy wracać po zaliczeniu epizodu kolonii?
To chyba dwie różne przyczyny Pierwsze jest to pełen tekst wiadomości o Wyroczni przepowiadającej atak wasala na jakiegoś wroga, a drugie to tekst wiadomości w panelu bocznym o posłaniu wojska szybciej niż... chwileczkę...
Ej, tu rzeczywiście coś jest nie tak
Ale ale, teraz sobie przypominam że widziałem w grze tekst 'NIE MOŻNA PRZEWIDZIEĆ' - więc działa normalnie, tylko komuś najwyraźniej nie chciało się tego tłumaczyć.
EDIT: Zrobiłem sobie misję. Podczas kolonii wróg zaatakuje i zburzy Miasto Macierzyste. Wyniki testu podam w next poście.
przejdź do tego komentarza
Co do zburzenia głównego miasta... nie wiem Wypadałoby zrobić jakąś misję gdzie podczas kolonii zaatakowane miasto macierzyste zostaje zniszczone...
Tylko tworzy to błędy logiczne - jak ma się wyświetlić wiadomość o zburzeniu MM podczas ataku, skoro oznaczałoby to automatyczny 'czerwony ekran'? Jeśli jednak gramy dalej, to do czego mamy wtedy wracać po zaliczeniu epizodu kolonii?
Cytuj
PHRASE_vassal_attacks_rival_oracle_prediction_P
PHRASE_CONDENSED_vassal_attacks_rival_early_reason_P
To chyba dwie różne przyczyny Pierwsze jest to pełen tekst wiadomości o Wyroczni przepowiadającej atak wasala na jakiegoś wroga, a drugie to tekst wiadomości w panelu bocznym o posłaniu wojska szybciej niż... chwileczkę...
Ej, tu rzeczywiście coś jest nie tak
Ale ale, teraz sobie przypominam że widziałem w grze tekst 'NIE MOŻNA PRZEWIDZIEĆ' - więc działa normalnie, tylko komuś najwyraźniej nie chciało się tego tłumaczyć.
EDIT: Zrobiłem sobie misję. Podczas kolonii wróg zaatakuje i zburzy Miasto Macierzyste. Wyniki testu podam w next poście.
Haspen:
A oto rezultat zburzenia miasta macierzystego:
Teraz, czymże jest to owo =Q? Zagubioną zmienną, urwanym tekstem, błędem kodu? Emotikonką!? Może nigdy się nie dowiemy...
przejdź do tego komentarza
Teraz, czymże jest to owo =Q? Zagubioną zmienną, urwanym tekstem, błędem kodu? Emotikonką!? Może nigdy się nie dowiemy...