Interfejs
Jak każda gra, tak również Zeus Pan Olimpu ma swoje charakterystyczne elementy, które zostały przedstawione w interfejsie. Składa się on z kilku zasadniczych części:
- Menu gry:
- Plik:
- Nowa misja - wyjście do menu głównego gry
- Powtórz epizod - rozpoczęcie epizodu na nowo
- Wyczytaj grę - wyczytanie gry
- Zapisz grę - zapisanie gry
- Usuń grę - usunięcie zapisanej gry
- Wyjście z gry - wyjście z gry do Windows lub innego systemu operacyjnego
- Opcje:
- Obraz - ustawienie rozdzielczości
- Dźwięk - regulacja głośności: dźwięków, mowy, efektów, muzyki
- Szybkość - ustawienie szybkości gry
- Poziom trudności - trudność gry (co ma wpływ m.in. na cenę budynków)
- Autozapisywanie - włączenie / wyłączenie automatycznych zapisów gry co pół roku
- Autoobrona - włączenie / wyłączenie autoobrony (wojownicy sami bronią miasta w razie ataku)
- Wiadomości - zmiana ustawień wyświetlania wiadomości
- Pomoc:
- Spis treści - opisy wszystkich budynków i wydarzeń
- Pomoc myszki - włączenie / wyłączenie pomocy myszki
- Ostrzeżenia - włączenie / wyłączenie ostrzeżeń
- O grze - tu możesz się dowiedzieć jaką wersję gry posiadasz
- Plik:
- Drachmy - należy je ciągle kontrolować, by nie popaść w długi. Kiedy popadasz w długi możesz budować do czasu uzyskania -2008 drachm
- Ludność - aktualny stan liczby ludności. Za specyficzną liczbę ludności można uzyskać pomniki. Granice te w każdym mieście są takie same i wynoszą:
- 1000
- 2000
- 5000
- 10000
- 15000
- 20000
- 25000
- Data - ważna na przykład w rolnictwie - zbiory pszenicy, marchwi i cebuli oraz zbiór owoców: winogron, oliwek i pomarańczy
- Zmiana widoku - przejście z widoku administracyjnego na przeglądowy (w panelu pokazuje się mapka).
- Zakładki - każda z nich zawiera ważny panel budowy budynków oraz informacji o mieście.
- Informacje - kliknięcie na ten przycisk spowoduje pokazanie informacji na dany temat.
- Zarządzanie terenem:
- A - budowa drogi, każdy budynek musi znajdować się obok drogi (oprócz estetycznych)
- B - budowa blokady drogi (by pracownicy nie wychodzili po za wyznaczony im teren)
- C - usuwanie (budynków, dróg, karczowanie lasów)
- D - cofnięcie ostatniego ruchu. Opcja ograniczona czasowo.
- Okno wiadomości - okno, w którym można przeczytać pełną wiadomość. Wiadomość zawiera także datę. Podczas czytania wiadomości upływ czasu zostaje zatrzymany. Pokazywanie informacji można też wyłączyć, gdy mamy dość czytania tych samych komunikatów, na przykład w czasie otrzymywania danin.
- Powiadomienia:
- E - Pokazujące się w tym miejscu ikonki oznaczają ważne wydarzenia w życiu miasta
- F - liczba wiadomości. W misjach kasują się co epizod, w grach otwartych są od początku do końca. Maksymalna liczba wiadomości jest określona na 1000.
- G - skrót ostatniej wiadomości pojawia się w tym okienku
- Świat:
- H - otwarcie okna z celami misji oraz historią bieżącego epizodu
- I - zmiana kierunku (obrócenie widoku w mieście)
- J - widok świata panhelleńskiego (mapa świata)