Nieśmiertelne Gry Szukaj
Nieśmiertelne Gry

Poniżej znajduje się lista wszystkich artykułów. Do listy artykułów dotyczących tylko danej gry można przejść poprzez linki:
Zeus Pan Olimpu | Cesarz: Narodziny Państwa Środka | Anno 1602 | Knights and Merchants

Artykuły gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 4.5 | wyświetlenia: 27081 | komentarze: 0
Zadowolenie mieszkańców
Zadowolenie mieszkańców miasta jest bardzo ważne i należy o nie dbać z taką samą skrupulatnością jak o dodatni bilans finansowy miasta. Czynnikami wpływającymi na zadowolenie mieszkańców są:
Zapasy żywności
Żywność jest podstawowym towarem, który powinieneś dostarczyć każdemu mieszkańcowi swojego miasta, brak żywności wzmaga niezadowolenie, szczególnie gdy przez brak żywności wybucha zaraza. Na stan zadowolenia wpływa także ilość zapasów żywności, im mniejsze tym niepewności (a więc i niezadowolenie) mieszkańców większa.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 2.5 | wyświetlenia: 22127 | komentarze: 5
[Edytor] Planowanie misji
Epizody w mieście macierzystym i koloniach
Kiedy po raz pierwszy otworzysz główne menu, widoczny w nim będzie jeden epizod związany z Miastem macierzystym, a dotyczący zwycięstwa w misji. Aby wprowadzić do scenariusza dodatkowy - wcześniejszy - epizod, kliknij przycisk z napisem 'Zwycięstwo'. Wprowadzanie następnych epizodów jest możliwe po ponownym kliknięciu przycisku 'Zwycięstwo' albo po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na dowolnym epizodzie i wybraniu opcji 'Wprowadź epizod'. Nowy epizod jest zawsze dodawany powyżej wybranego epizodu. Każda misja może się składać maksymalnie z dziesięciu epizodów rozgrywających się w Mieście macierzystym.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 2.5 | wyświetlenia: 33529 | komentarze: 6
[Edytor] Projektowanie terenu
Projektowanie terenu miasta
Dysponując gotowym światem gracza, możesz przystąpić do tworzenia krajobrazów, w których będą budowane miasta. Zaprojektowania wymaga teren przeznaczony na Miasto macierzyste gracza oraz wszystkie kolonie.
Aby rozpocząć projektowanie terenu pod przyszłe Miasto macierzyste gracza, kliknij przycisk 'Edytuj miasto macierzyste'. Pojawi się wówczas pusty, płaski ląd.
Zanim zaczniesz wprowadzać jakiekolwiek elementy topograficzne, zdecyduj, jak duży ma być obszar gry. Przejdź do menu 'Plik' i wybierz opcję 'Nowa mapa'. Potem z listy wybierz żądaną wielkość: Maleńką, Małą, Średnią, Dużą, Bardzo dużą i Olbrzymią. Standardowo mapa jest zawsze średniej wielkości.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 28087 | komentarze: 9
[Edytor] Ustawienia epizodu
Po kliknięciu przycisku 'Ustawienia' przy którymś z epizodów, otworzy się okno z kilkoma nowymi przyciskami. Niektóre ustawienia są dostępne tylko w Grecji, inne jedynie na Atlantydzie. Kliknij na każdym przycisku, aby ustalić następujące parametry:

Data początkowa
Moment, w którym rozpoczyna się Twoja misja. Kiedy klikniesz pierwszy przycisk, pojawi się okienko, w którym należy wpisać rok początkowy. Potem kliknij przycisk obok daty, aby wybrać p.n.e. lub n.e. Ustawienie roku początkowego jest wymagane tylko dla pierwszego epizodu Miasta macierzystego.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 2.5 | wyświetlenia: 26499 | komentarze: 3
[Edytor] Zapoznanie z edytorem
Zanim zaczniesz
Przygotuj kartkę papieru i coś do pisania - będą Ci bardzo potrzebne.
Zanim przystąpisz do tworzenia własnej misji, wymyśl, a następnie opisz jej cel i przebieg. Im dokładniej wszystko zaplanujesz, tym łatwiej będziesz mógł to później zrealizować. Najlepiej rozpocznij od udzielenia odpowiedzi na następujące pytania:
1. Jaki jest zasadniczy cel misji, czyli główne zadanie do wykonania przez gracza? Czy jego miasto ma się stać potęgą gospodarczą albo zdobyć militarną hegemonię nad całym światem? A może chciałbyś sprawdzić czyjeś umiejętności w roli dyplomaty, urbanisty lub przemysłowca, albo we wszystkich tych rolach równocześnie? W każdym wypadku opracowanie własnej misji będzie znacznie łatwiejsze, jeśli wcześniej zdecydujesz, na czym konkretnie ma ona polegać.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 4.7 | wyświetlenia: 23774 | komentarze: 4
[Edytor] Fakty
Fakty tworzą scenariusz epizodów i umożliwiają aktywny udział w epizodach różnym postaciom występującym w grze - bogom, potworom i przywódcom innych miast. Aby przystąpić do edycji faktów w epizodzie, kliknij w oknie 'Ustawienia' przycis 'Fakty' Pojawi się wówczas nowe okno opisane jako 'Podsumowanie faktów'.
W zależności od celów, jakie zdefiniowałeś dla danego epizodu, okno to może już uwzględniać kilka faktów. Aby dodać nowy fakt, kliknij przycisk 'Dodaj fakt'. Pojawi się nowy przycisk opisujący fakt standardowy, który służy do planowania faktów.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 28659 | komentarze: 12
[Edytor] Ustawienia końcowe
Kopiowanie ustawień epizodu
Jeśli chcesz skopiować ustawienia z jednego epizodu do innego, kliknij prawym przyciskiem myszy przycisk 'Ustawienia', po czym wybierz odpowiedni epizod. Bywa to bardzo przydatne, jeśli we wszystkich epizodach rozgrywających się w Mieście macierzystym mają być dostępne te same bogactwa. Wystarczy je wówczas zdefiniować tylko raz.

Edycja tekstu, opracowanie narracji i przypisanie bitmapy
Po kliknięciu przycisku 'Edytuj tekst' można opracować tytuł oraz tekst wprowadzający i kończący każdy epizod i całą misję.
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 4.0 | wyświetlenia: 14672 | komentarze: 0
[Edytor] Atrakcyjność przygody
Co decyduje o atrakcyjności gry? Poniższe wskazówki pomogą Ci stworzyć misję (przygodę), która uraduje każdego gracza. Niektóre z tych uwag są Ci już znane, ale warto je sobie przypomnieć:
Grunt to dobry plan
Zanim przystąpisz do opracowywania misji, zastanów się nad jej ogólnym kształtem i tematem. Czy chcesz, aby gracz musiał zbudować wielkie miasto, mając ograniczony dostęp do surowców? A może każesz mu walczyć o przetrwanie w okrutnym świecie pełnym wrogów i niebezpieczeństw? Albo skupisz się na mitologii, poświęcając wiele miejsca w scenariuszu bogom, potworom i herosom? W każdym wypadku warto najpierw naszkicować ogólny zarys całej misji, a dopiero później zająć się szczegółami. Plan bardzo pomoże Ci potem na etapie tworzenia poszczególnych epizodów, kiedy będziesz musiał zdecydować, jakimi bogactwami powinien dysponować gracz, co ma się wydarzyć w czasie gry i jakie cele muszą zostać zrealizowane.
« zobacz więcej »
Artykuły gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 4.8 | wyświetlenia: 25065 | komentarze: 0
Kultura i Nauka
Domy - czy to plebsu czy elity - potrzebują rozrywki (kulturalnej, czy też naukowej). Różne rozrywki w innym stopniu zaspokajają potrzeby mieszkańców miasta. Dokładnie przedstawia to tabela poniżej. Stopień ten jest przedstawiony w postaci punktów rozrywki.
Informacje dotyczące ilości punktów rozrywki potrzebnych każdemu domowi znajdują się w tabeli na końcu tej strony.
Ważną informacją jest to, że pracownicy dostarczający rozrywki (sportowcy, filozofowie, aktorzy, astronomowie, wynalazcy...) idąc z budynku, w którym uczyli się fachu, do budynku docelowego (przechodząc nawet przez blokady drogi), dostarczają rozrywki wszystkim napotkanym po drodze domom. Można to wykorzystać np. w liniowych sposobach budowy dzielnic, ponieważ nowi pracownicy dostarczający rozrywki wychodzą z tych punktów (szkolących) w takich odstępach czasu, że dom nie zdąży cofnąć się w rozwoju (jednakże przy niepełnej załodze punktu szkolącego, czy też zbytnim oddaleniu punktu szkolącego od docelowego może istnieć pewne ryzyko, zwiazane z tym, że punkt szkolący nie zdąży wyszkolić pracownika (w przypadku niepełnej załogi) czy też pracownik nie zdąży dojść na miejsce (w przypadku zbytniego oddalenia - z jednego punktu szkolącego może wyjść maksymalnie tylko jeden pracownik, dopiero po jego dojściu na miejsce wychodzi nastęny), wtedy domki cofną się w rozwoju). Po dojściu do budynku docelowego pracownicy dostarczający rozrywki rozchodzą się po mieście (jak daleko można sprawdzić w dziale pracownicy) (wtedy blokady drogi już ich blokują). Ważne jest także by odpowiednio dobrać ilość budynków szkolących i budynków docelowych, najlepsza w tym przypadku jest proporcja 1:1. Inaczej sprawa ma się ze stadionem czy muzeum, tam punktów szkolących może być znacznie więcej, ponieważ punkt docelowy może być tylko jeden.
« zobacz więcej »
Artykuły gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 5.3 | wyświetlenia: 136324 | komentarze: 91
FAQ - czyli najczęściej zadawane pytania
Jak zarezerwować towary dla koloni / miasta macierzystego?
Aby zarezerwować towar dla koloni czy też dla miasta macierzystego należy kliknąć na znak celów (ten ptaszek obok przycisków przenoszonego do mapy świata i obracającego widok miasta). Tam należy kliknąć (jeżeli ma się wystarczająco ilość towarów) na przycisk "Zarezerwuj" i potwierdzić. To wszystko.
Co znaczą te flagi wokół pałacu?
Flagi te oznaczają oddziały, które posiadasz w swoim mieście. Każda flaga posiada symbol oznaczający jakość danych wojsk (hoplici, jazda, plebs...). Jedna flaga to 8 jednostek (tylko w przypadku gdy nie ma wystarczającej ilości wojsk w mieście w oddziale może być mniej niż 8 jednostek). Wszystkie rozkazy wydaje się całemu oddziałowi za pośrednictwem właśnie tej flagi (m.in. przywołuje na miejsce położenia flagi, odsyła do domów...).
« zobacz więcej »
Artykuły gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 22.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 2.0 | wyświetlenia: 22696 | komentarze: 0
Skróty klawiszowe
Przejście do danej zakładki w panelu:
1 - Ludność
2 - Rolnictwo
3 - Przemysł
4 - Dystrybucja
5 - Higiena i bezpieczeństwo
6 - Administracja
7 - Kultura / Nauka
8 - Mitologia
9 - Wojsko
0 - Estetyka
- - Przegląd
Spacja - włączy pierwszą pozycje przeglądową zakładki, w której się aktualnie znajdujesz (np. Pokaż Zapasy w zakładce Ludność)
Ctrl + F1 / F2 / F3 / F4 - zapisanie danej pozycji
F1 / F2 / F3 / F4 - przejście do zapisanej wcześniej pozycji
« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 4.0 | wyświetlenia: 19687 | komentarze: 0
[Edytor] Ograniczenia i zależności
Ograniczenia
Podczas projektowania misji musisz brać pod uwagę następujące ograniczenia:
  • W jednej misji w całym świecie greckim mogą się pojawić maksymalnie cztery rodzaje żywności. Jeśli pozwolisz graczowi na budowę Sadu Hery, to pomarańcze staną się jednym z czterech rodzajów żywności.
  • Cały świat grecki może liczyć maksymalnie dwadzieścia dwa miasta.
  • W jednym mieście mogą istnieć maksymalnie cztery świątynie.
  • Miasto mogą atakować maksymalnie trzy potwory - dwa służą wrogim bogom, trzeci jest niezależny i działa na własną rękę.
  • W jednym mieście może być aktywnych maksymalnie sześciu życzliwych bogów. Możesz zezwolić graczowi na wybudowanie Świątyni każdemu z nich, ale i tak będzie musiał wybrać tylko czterech.
  • W jednym mieście może być aktywnych maksymalnie czterech wrogich bogów.
  • Każde miasto inne niż miasto gracza (z wyjątkiem Miejsc zaczarowanych) może potrzebować/sprowadzać i produkować/eksportować łącznie do czterech towarów (np. eksportować cztery towary i niczego nie sprowadzać albo eksportować trzy towary i sprowadzać jeden itd.).
  • Jedna misja może się składać maksymalnie z dziesięciu epizodów rozgrywających się w Mieście macierzystym oraz z czterech rozgrywających się w koloniach.
  • Na Atlantydzie gracz może wybudować maksymalnie sześć Piramid jednym mieście.

« zobacz więcej »
Edytor misji gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 26.05.2009
autor: ziemek8 | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 43674 | komentarze: 19
[Edytor] Niezbędne informacje
Bogowie, herosi, potwory i życzenia
Poniższe zestawienie zawiera imiona bogów, związanych z nimi potworów oraz herosów, którzy są w stanie je zwyciężyć. Dodatkowe informacje na ten temat znajdziesz w rozdziale 'Mitologia' w instrukcji do Zeusa:
Kod: [Zaznacz]Potwór - Bóg, do którego należy - Heros, który je zabija
Cyklop - Zeus - Odyseusz
Kraken - Posejdon - Perseusz
Cerber - Hades - Herakles
Sfinks - Hera - Atalanta
Meduza - Demeter - Perseusz
Hydra - Atena - Herakles
« zobacz więcej »
Artykuły gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 13.02.2009
autor: ziemek8 | ocena: 5.0 | wyświetlenia: 35346 | komentarze: 9
Drogi i blokady drogi
Jak wszyscy wiemy drogi są niezbędne, bez nich żaden budynek nie może funkcjonować. Jednak nie wszyscy może wiedzą jak ważna jest blokada drogi, owszem miasto może się bez nich obejść, jednak funkcjonalność zdecydowanie wzrasta gdy blokad się używa.
Do czego służą blokady?
Blokady drogi służą - jak sama nazwa wskazuje - do blokowania, blokują one przechodniów by nie wałęsali się niepotrzebnie po tych częściach miasta, w której nie są potrzebni. Wyjątkowymi postaciami, które mogą przejść mimo blokady są:
« zobacz więcej »
Artykuły gry Zeus Pan Olimpu opublikowano 12.02.2009
autor: ziemek8 | ocena: 5.2 | wyświetlenia: 31373 | komentarze: 2
Zarządzanie magazynami i spichlerzami
Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na magazyn lub spichlerz ukaże ci się lista wszystkich dostępnych w Grecji towarów, które mogą być składowane w tym budynku (magazynie / spichlerzu).
W spichlerzu składuje się produkty żywnościowe, które mogą być potem spożyte przez twoich mieszkańców, natomiast w magazynach wszystkie inne towary. Na marginesie wspomnę o pszenicy - można ją składować zarówno w spichlerzach (wtedy jest o to żywność dla ludzi) jak i w magazynach (jako paszę dla koni).
Przejdźmy do meritum sprawy - zarządzania.
« zobacz więcej »
Strony: 1 2 3 4 5
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do wszystkich zasobów, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać ze strony, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia strony pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszej strony oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać Cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem